Технології

ШІ в школах: чи настільки страшний, як нам його малюють?

У зв’язку з нинішніми змінами, дуже багато говориться про електронне навчання, навчання із застосуванням дистанційних технологій, віддалену роботу…

але все частіше і частіше зустрічаються новини та пости про штучний інтелект, який досить активно останнім часом впроваджується в шкільну освіту. У сьогоднішній статті обговоримо, чи такий страшний чорт, як його малюють? Штучний інтелект – це шкода чи користь для української освіти?Фотоколаж на основі сервісу Яндекс. Картинки де застосовують штучний інтелект (ШІ) вже сегодняОбласть застосування ШІ розширюється з кожним днем.

Існують прогнози того, що до 2025 року продажі сервісів і програмного забезпечення для ШІ підніметься до позначки в 19 млрд доларів! На даний момент ШІ активно використовують в: бізнесі: мобільні додатки все частіше працюють на спрощення процесу покупок, ШІ постійно аналізує споживчий інтерес і вдосконалює алгоритми;електроенергетиці: ШІ допомагає прогнозувати попит на енергоресурси, автоматизувати обслуговування клієнтів;виробництві: використовується здатність ШІ до роботи з зображеннями, зарплата співробітника залежить від кількості здійснених операцій, які фіксує камера, скануючи штрих-код на одязі;медицині, охороні здоров’я, спорті; широке застосування ШІ знайшов у сфері забезпечення безпеки(розпізнавання осіб); в культурі: останнім часом художні твори, які створює ШІ, дуже складно відрізнити від створених людиною; освіті: у багатьох школах на уроках інформатики знайомлять з ШІ, в університетах застосовують технології великих даних, програми можуть контролювати поведінку учнів, оцінювати тести, пропонувати варіанти для виправлення помилок. Чи довіряють люди штучному інтелекту?Штучний інтелект корисний людині, ШІ виконує рутинну роботу, або роботу з аналізу великих даних. Роботи працюють в космосі, там, де людина не може довго жити.

Технології “розумного будинку «дозволяють використовувати» розумні лічильники” витрати вода і електроенергії, які будуть безпосередньо в керуючу компанію передавати дані щомісяця. Але при цьому часто людей лякають можливості ШІ. Чому?ІІ у весняний період кількість дистанційних олімпіад і конкурсів обчислюється словом «море», олімпіад і для вчителів, і для дітей.

Багато з них використовують алгоритми ШІ. У всьому цьому допомагає система великих даних, що теж є ШІ. Великі дані та освітіодін з європейських університетів спільно з дослідницькою компанією Education Advisory Board провели дослідження, яке дозволило виявляти студентів з групи ризику, щоб допомогти їм у навчанні.

Студентів, які пропускають заняття або отримують низькі позначки, найчастіше відраховували з Університету. Тому була створена платформа, яка аналізує всі оцінки студентів і знаходить проблеми. Після цього викладачі починають працювати зі студентами індивідуально, вирішуючи їх труднощі.

Прекрасна система, чи не так? Як часто після контролю знань з учнями дійсно проводять роботу над помилками? З’ясовують, який обсяг інформації дитина не зрозуміла, і відпрацьовують саме це? Чи достатньо одного уроку роботи над помилками після контрольної роботи, щоб заповнити ці прогалини? Або потрібно переглянути систему з відпрацювання упущеного?Фотоколаж на основі сервісу Яндекс. Відповісти на ці питання допоможе система Великих Даних. Перспективи, які пропонує нам ШІ, величезні.

З іншого боку, наскільки важливо досконально відпрацьовувати тему уроку? Хіба всі з вас пам’ятають логарифми? Або кожен легко зможе вирішити хімічне рівняння для 10 класу? Швидше за все, ні. Але чи стало ваше життя від цього гірше? Ні. Так чи потрібно впроваджувати систему ШІ в школи так наполегливо?ІЇ для персонального обученияСамое важливе перспективний напрямок у розвитку ШІ – це персоналізація навчання, коли система може запропонувати додатковий онлайн урок відстає учня, а далі, коли система буде аналізувати відповіді учня, вона зможе передбачити його готовність до вивчення нового матеріалу.

ІІ та якість викладання було б здорово, якби вчитель мав вихідні дані про рівень підготовки учнів. У цьому випадку він може більш ефективно адаптувати тему уроку для потреб учнів. А значить, підвищиться якість навчання.

ІІ та профорієнтаціявсестороннє вивчення особистості дитини дозволить запропонувати йому для вибору ті професії, в яких він міг би бути успішним. На даний момент існують системи, які вивчають риси характеру людини, його успіхи у вивченні предметів, змагальний досвід для того, щоб запропонувати найбільш підходящий вуз. В освіті, як і в медицині, ми завжди повинні відповідати фразі «не нашкодь».

Те, що вкладаємо в дитину сьогодні, «відгукнеться» тільки через кілька років. Якщо підпорядкувати ШІ собі і використовувати його тільки на благо, то це принесло б чудові результати. На жаль, не все людина може контролювати, все може вийти з ладу, зламатися.

І тоді результати будуть плачевні. Чи перевищують очікувані прориви можливі ризики? І хто буде тримати відповідь за результат?Будьте щасливі при будь-якій можливості!Інші статті про школу, батьків, учнів читайте на каналі “навчання ПРО”. У Telegram-каналі навчання ПРО ми публікуємо актуальні події, заходи, постанови та розпорядження у сфері освіти.
Підписуйтесь і стежте за актуальною інформацією в освіті України. https://t. me/obuchenie_pro